Lamborghini има няколко легендарни разработки, като сред тях е и V10 двигателят, който задвижваше „малките бикове“ – Gallardo и Huracan. Той обаче беше оттеглен заедно с Huracan, а новият Temerario разчита на хибриден V8.
Първоначалната реакция за това решение е, че V10 беше спрян заради електрификацията на индустрията и търсенето на повече мощ. Всъщност, реалната причина е комбинацията от регулациите за емисиите и изискванията на пазара, казва главният технически директор на Lamborghini Роувън Мор пред CarThrottle.
„Ако разгледаме този сегмент през последните 4-5 години, нивото на мощността на автомобилите в него се увеличи значително. Така, че ако искахме да направим още един атмосферен двигател, например като V10, който да достигне мощността, която изисква пазара, на фона на настоящите и бъдещите регулации, е почти невъзможно“, казва Мор.
Той казва, че компанията действително е разгледала възможностите да използва V10 за Temerario. Обаче няма как да се получи в настоящата ситуация.
За да се постигне мощта с такъв двигател, която пазарът очаква, „трябва да се премине към много голяма кубатура, но тогава се доближаваме много до характера на V12 Revuelto и така щяхме да имаме две коли, които са много сходни“, казва Мор.
Затова компанията е решила да направи изцяло ново „сърце“ на Temerario. То е 4-литров V8 с две турбини и е способен да развива 10 000 об/мин. И е разработен изцяло самостоятелно от другите компании в групата, като това е било целенасочено.
„Всички имат собствен V8, но ние искахме нещо уникално. Трябваше да бъде двигател, който е със свой уникален характер“, казва Мор.
В настоящия си вид двигателят развива 789 к.с. Заедно с три електромотора мощността достига 907 к.с. Мор казва, че V8-кът има способност да прехвърли 1000 к.с. без електрификация. Това означава, че можем да очакваме доста интересни модели от компанията.